Ahmad Faraji

Web Designer / Developer

Part 1
قسمت اول

What is SEO ?
سئو چیست ؟

"What is SEO ? "

What is SEO? SEO stands for “search engine optimization.” It’s the practice of increasing both the quality and quantity of website traffic, as well as exposure to your brand, through non-paid (also known as "organic") search engine results.

Despite the acronym, SEO is as much about people as it is about search engines themselves. It’s about understanding what people are searching for online, the answers they are seeking, the words they’re using, and the type of content they wish to consume. Knowing the answers to these questions will allow you to connect to the people who are searching online for the solutions you offer.

If knowing your audience’s intent is one side of the SEO coin, delivering it in a way search engine crawlers can find and understand is the other. In this guide, expect to learn how to do both.

سئو چیست ؟

SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. این عمل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت و همچنین قرار گرفتن در معرض بازدید برند شما از طریق نتایج موتورهای غیر پولی (که به عنوان "ارگانیک" نیز شناخته می شوند) است می شود.

علیرغم کلمه اختصاری ، SEO به همان اندازه در مورد افراد است که مربوط به خود موتورهای جستجو است. این در مورد درک آنچه افراد آنلاین جستجو می کنند ، پاسخ هایی که به دنبال آن هستند ، کلماتی که استفاده می کنند و نوع محتوائی که می خواهند مصرف کنند می باشد. دانستن پاسخ این سؤالات به شما امکان می دهد تا به افرادی که در جستجوی راه حل های ارائه شده آنلاین هستند ، بهشان وصل شوید.

اگر دانستن قصد مخاطبان شما یک طرف سکه SEO است ، ارائه آن به روشی که خزندگان موتور جستجو بتوانند را پیدا کنند و بفهمند طرف دیگر سکه است. در این راهنما میخواهیم هر دو را درک کنیم .



Search engine basics

Search engines are answer machines. They scour billions of pieces of content and evaluate thousands of factors to determine which content is most likely to answer your query. Search engines do all of this by discovering and cataloguing all available content on the Internet (web pages, PDFs, images, videos, etc.) via a process known as “crawling and indexing,” and then ordering it by how well it matches the query in a process we refer to as “ranking.” We’ll cover crawling, indexing, and ranking in more detail in Chapter 2.

مبانی موتور جستجو

موتورهای جستجو ماشینهای جواب هستند. آنها میلیاردها قطعه محتوا را جستجو کرده و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا به احتمال زیاد می تواند به درخواست شما پاسخ دهد. موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی کلیه مطالب موجود در اینترنت (صفحات وب ، PDF ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرآیندی موسوم به "خزیدن و نمایه سازی" انجام می دهند و سپس سفارش خود را با میزانی مطابقت می دهند. پرس و جو در فرآیندی که ما از آن به عنوان "رتبه بندی" یاد می کنیم. ما خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی را با جزئیات بیشتر در فصل 2 پوشش خواهیم داد.



Which search results are "organic"?


As we said earlier, organic search results are the ones that are earned through effective SEO, not paid for (i.e. not advertising). These used to be easy to spot - the ads were clearly labeled as such and the remaining results typically took the form of "10 blue links" listed below them. But with the way search has changed, how can we spot organic results today?

Today, search engine results pages — often referred to as “SERPs” — are filled with both more advertising and more dynamic organic results formats (called “SERP features”) than we've ever seen before. Some examples of SERP features are featured snippets (or answer boxes), People Also Ask boxes, image carousels, etc. New SERP features continue to emerge, driven largely by what people are seeking.

For example, if you search for "Denver weather," you’ll see a weather forecast for the city of Denver directly in the SERP instead of a link to a site that might have that forecast. And, if you search for “pizza Denver,” you’ll see a “local pack” result made up of Denver pizza places. Convenient, right?

It’s important to remember that search engines make money from advertising. Their goal is to better solve searcher’s queries (within SERPs), to keep searchers coming back, and to keep them on the SERPs longer.

Some SERP features on Google are organic and can be influenced by SEO. These include featured snippets (a promoted organic result that displays an answer inside a box) and related questions (a.k.a. "People Also Ask" boxes).

It's worth noting that there are many other search features that, even though they aren't paid advertising, can't typically be influenced by SEO. These features often have data acquired from proprietary data sources, such as Wikipedia, WebMD, and IMDb.

کدام نتایج جستجو "ارگانیک" است

همانطور که قبلاً گفتیم ، نتایج جستجوی ارگانیک همان مواردی است که از طریق SEO مؤثر حاصل می شود ، و برای آن هزینه ای پرداخت نمی شود (یعنی بدون تبلیغات). اینها در گذشته به راحتی قابل مشاهده بودند - تبلیغات به وضوح به این ترتیب برچسب خورده و نتایج باقیمانده به شکل "10 پیوند آبی" در زیر آنها قرار می گرفت. اما با تغییر روش جستجو ، چگونه می توانیم نتایج ارگانیک امروز را تشخیص دهیم؟

امروزه ، صفحات نتایج موتورهای جستجو - که اغلب به آنها "SERP" می گویند - از قالب های تبلیغاتی بیشتر و قالبهای نتایج ارگانیک پویاتر (که "ویژگیهای SERP" نامیده می شوند) از آنچه قبلاً دیده ایم پر شده است. برخی از نمونه های ویژگی های SERP شامل قطعه های برجسته (یا جعبه های پاسخ) ، جعبه های People (People Ask Ask) ، چرخ فلک های تصویر و غیره است. ویژگی های جدید SERP همچنان پدیدار می شوند که بیشتر توسط آنچه مردم به دنبال آن هستند هدایت می شوند.

به عنوان مثال ، اگر "آب و هوای دنور" را جستجو کنید ، به جای پیوند با سایتی که ممکن است آن پیش بینی را داشته باشد ، پیش بینی آب و هوا را برای شهر دنور مستقیماً در SERP مشاهده خواهید کرد. و اگر "پیتزا دنور" را جستجو می کنید ، نتیجه "بسته محلی" را می توانید از مکان های پیتزا دنور تهیه کنید. راحت ، درست است؟

مهم است که به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو از تبلیغات درآمد کسب می کنند. هدف آنها این است که بهترین سؤالات جستجوگرها (در SERP) را بهتر حل کنند ، جستجوگرها را تشویق به بازگشت کنند و آنها را در SERP ها طولانی تر نگه دارند.

برخی از ویژگی های SERP در Google ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار بگیرند. این موارد شامل قطعه های برجسته (یک نتیجه ارگانیک تبلیغاتی است که پاسخی را در یک جعبه نشان می دهد) و سؤالات مربوط به آن (جعبه های "مردم نیز می پرسند") را نشان می دهد.

شایان ذکر است که بسیاری از ویژگی های جستجوی دیگر وجود دارد که ، حتی اگر تبلیغات پولی دریافت نکنند ، معمولاً نمی توانند تحت تأثیر سئو قرار بگیرند. این ویژگی ها غالباً داده های به دست آمده از منابع داده اختصاصی مانند ویکی پدیا ، WebMD و IMDb را دارند.



Why SEO is important

While paid advertising, social media, and other online platforms can generate traffic to websites, the majority of online traffic is driven by search engines.

Organic search results cover more digital real estate, appear more credible to savvy searchers, and receive way more clicks than paid advertisements. For example, of all US searches, only ~2.8% of people click on paid advertisements.

In a nutshell: SEO has ~20X more traffic opportunity than PPC on both mobile and desktop.

SEO is also one of the only online marketing channels that, when set up correctly, can continue to pay dividends over time. If you provide a solid piece of content that deserves to rank for the right keywords, your traffic can snowball over time, whereas advertising needs continuous funding to send traffic to your site.

Search engines are getting smarter, but they still need our help.

Optimizing your site will help deliver better information to search engines so that your content can be properly indexed and displayed within search results.

چرا سئو مهم است

در حالی که تبلیغات پولی ، رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های آنلاین می توانند ترافیک وب سایت ها را ایجاد کنند ، بیشتر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.

نتایج جستجوی ارگانیک ، مستغلات دیجیتالی بیشتری را پوشش می دهد ، به نظر می رسد برای جستجوگرهای زرنگ و معتبر ، اعتبار بیشتری کسب می کند ، و کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات میشود. به عنوان مثال ، از همه جستجوهای ایالات متحده ، فقط 2.8 ~ از مردم روی تبلیغات پرداخت شده کلیک می کنند.

بطور خلاصه سئو 20 برابر ترافیک بیشتر از PPC در موبایل و کامپیوتر ها دارد

SEO همچنین یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که با تنظیم درست ، می تواند به مرور زمان به پرداخت سود ادامه دهد. اگر محتوای کاملی را ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد ، ترافیک شما می تواند با گذشت بسیار رشد کند ، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما به بودجه مداوم نیاز دارد.

برخی از ویژگی های SERP در Google ارگانیک هستند و می توانند تحت تأثیر SEO قرار بگیرند. این موارد شامل قطعه های برجسته (یک نتیجه ارگانیک تبلیغاتی است که پاسخی را در یک جعبه نشان می دهد) و سؤالات مربوط به آن (جعبه های "مردم نیز می پرسند") را نشان می دهد.

موتورهای جستجو باهوش تر می شوند ، اما هنوز به کمک ما نیاز دارند. بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی فهرست بندی و در نتایج جستجو نمایش داده شود.



Should I hire an SEO professional, consultant, or agency?

Depending on your bandwidth, willingness to learn, and the complexity of your website(s), you could perform some basic SEO yourself. Or, you might discover that you would prefer the help of an expert. Either way is okay! If you end up looking for expert help, it's important to know that many agencies and consultants "provide SEO services," but can vary widely in quality. Knowing how to choose a good SEO company can save you a lot of time and money, as the wrong SEO techniques can actually harm your site more than they will help.

آیا باید یک متخصص ، مشاور یا نماینده سئو استخدام کنم؟

بسته به پهنای باند ، تمایل به یادگیری و پیچیدگی وب سایت (های) خود ، می توانید خودتان برخی از جستجوگرها را انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید که کمک یک متخصص را ترجیح می دهید. در هر صورت اشکالی ندارد! اگر به دنبال کمک متخصص هستید ، این مهم است که بدانید بسیاری از آژانس ها و مشاوران "خدمات سئو را ارائه می دهند" ، اما می توانند در کیفیت بسیار متفاوت باشند. دانستن چگونگی انتخاب یک شرکت SEO خوب می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه زیادی شود ، زیرا تکنیک های نادرست سئو در واقع می توانند به سایت شما آسیب برساند بیش از آنچه به شما کمک کند.



White hat vs black hat SEO

"White hat SEO" refers to SEO techniques, best practices, and strategies that abide by search engine rule, its primary focus to provide more value to people. "Black hat SEO" refers to techniques and strategies that attempt to spam/fool search engines. While black hat SEO can work, it puts websites at tremendous risk of being penalized and/or de-indexed (removed from search results) and has ethical implications.

Penalized websites have bankrupted businesses. It's just another reason to be very careful when choosing an SEO expert or agency.

کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه در سئو

"SEO کلاه سفید" به تکنیک های سئو ، بهترین شیوه ها و استراتژی هایی که مطابق قانون موتور جستجو هستند ، تمرکز اصلی آن برای ارایه ارزش بیشتر به افراد است.

"SEO کلاه سیاه" به تکنیکها و استراتژی هایی اشاره دارد که سعی در اسپم / فریب موتورهای جستجو دارند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند ، وب سایت ها را در معرض خطر جریمه و / یا دلیفیزه کردن (حذف شده از نتایج جستجو) قرار می دهد و پیامدهای اخلاقی دارد.

وب سایت های مجازات شده باعث ورشکسته شدن اون مشاغل میشود. این فقط دلیل دیگری است که در هنگام انتخاب یک متخصص یا آژانس سئو بسیار مراقب باشید.



Search engines share similar goals with the SEO industry

Search engines want to help you succeed. In fact, Google even has a Search Engine Optimization Starter Guide, much like the Beginner’s Guide! They're also quite supportive of efforts by the SEO community. Digital marketing conferences — such as Unbounce, MNsearch, SearchLove, and Moz's own MozCon — regularly attract engineers and representatives from major search engines. Google assists webmasters and SEOs through their Webmaster Central Help Forum and by hosting live office hour hangouts. (Bing, unfortunately, shut down their Webmaster Forums in 2014.)

While webmaster guidelines vary from search engine to search engine, the underlying principles stay the same: Don’t try to trick search engines. Instead, provide your visitors with a great online experience. To do that, follow search engine guidelines and fulfill user intent.



موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت SEO دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در حقیقت ، Google حتی راهنمای شروع بهینه سازی موتور جستجو را دارد ، دقیقاً مانند راهنمای مبتدی! آنها همچنین کاملاً طرفدار تلاش های جامعه SEO هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال - مانند Unbounce ، MNsearch ، SearchLove و MozCon خود Moz - به طور مرتب مهندسین و نمایندگان موتورهای اصلی جستجو را جذب می کنند.

Google از طریق انجمن تخصصی راهنمای وب مستر و میزبانی Hangouts ساعت اداری مستقیم ، به وب مسترها و SEO کمک می کند. (متاسفانه ، بینگ انجمن های وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)

در حالی که دستورالعملهای وب مستر از موتور جستجو تا موتور جستجو متفاوت است ، اصول اساسی همان است: اصلاً سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. درعوض ، یک تجربه آنلاین عالی را در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهید. برای انجام این کار ، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و قصد کاربر را انجام دهید.



Google Webmaster Guidelines

Basic principles:
    1-Make pages primarily for users, not search engines.
    2-Don't deceive your users.
    3-Avoid tricks intended to improve search engine rankings. A good rule of thumb is whether you'd feel   comfortable explaining what you've done to a website to a Google employee.
    Another useful test is to ask, "Does this help my users? Would I do this if search engines didn't exist?"
    4-Think about what makes your website unique, valuable, or engaging.

Things to avoid:
    1-Automatically generated content Participating in link schemes
    2-Creating pages with little or no original content (i.e. copied from somewhere else)
    3-Cloaking — the practice of showing search engine crawlers different content than visitors.
    4-Hidden text and links
    5-Doorway pages — pages created to rank well for specific searches to funnel traffic to your website.

دستورالعمل های مدیر وب گوگل

اصول اساسی:
    1-ایجاد صفحات در درجه اول برای کاربران ، نه موتورهای جستجو.
    2- کاربران خود را فریب ندهید.
    3-از ترفندهای در نظر گرفته شده برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو خودداری کنید. یک قانون خوب این است که آیا شما می توانید توضیح دهید     آنچه در وب سایت برای یک کارمند Google انجام داده اید احساس راحتی می کنید. تست مفید دیگر این است که بپرسید ، "آیا این به کاربران من کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند ، این کار را می کردم؟
    4- در مورد آنچه وب سایت شما را بی نظیر ، با ارزش یا جذاب می کند فکر کنید..
   
چیزهایی برای جلوگیری:
    1-تولید خودکار محتوا شرکت در طرح های لینک
    2-ایجاد صفحات با محتوای اصلی کم یا اصلاً (مثلاً از جایی دیگر کپی شده است)
    3-Cloaking - تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان.
    4-متن و پیوندهای پنهان
    5-صفحات درگاهی - صفحات ایجاد شده برای رتبه بندی مناسب برای جستجوهای خاص برای حرکت ترافیک به وب سایت شما.



Bing Webmaster Guidelines

Basic principles:
    1-Provide clear, deep, engaging, and easy-to-find content on your site.
    2-Keep page titles clear and relevant.
    3-Links are regarded as a signal of popularity and Bing rewards links that have grown organically.
    4-Social influence and social shares are positive signals and can have an impact on how you rank organically     in the long run.
    5-Page speed is important, along with a positive, useful user experience.
    6-Use alt attributes to describe images, so that Bing can better understand the content.

Things to avoid:
    1-Thin content, pages showing mostly ads or affiliate links, or that otherwise redirect visitors away to other     sites will not rank well. Participating in link schemes
    2-Abusive link tactics that aim to inflate the number and nature of inbound links such as buying links,     participating in link schemes, can lead to de-indexing.
    3-Ensure clean, concise, keyword-inclusive URL structures are in place. Dynamic parameters can dirty up your URLs and cause duplicate content issues.
    4-Make your URLs descriptive, short, keyword rich when possible, and avoid non-letter characters.
    5-Doorway pages — pages created to rank well for specific searches to funnel traffic to your website.
    6-Duplicate content - Keyword stuffing
    7- Cloaking — the practice of showing search engine crawlers different content than visitors.

دستورالعمل های وبمستر بینگ

اصول اساسی:
    1-ارائه مطالب روشن ، عمیق ، جذاب و آسان در سایت خود.
    2-عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.
    3-پیوندها به عنوان علائمی از محبوبیت و پیوندهای پاداش بینگ در نظر گرفته می شوند که از نظر ارگانیکی رشد کرده اند.
    4-تأثیر اجتماعی و تقسیم کردن اجتماعی سیگنالهای مثبتی هستند و می توانند در طولانی مدت بر نحوه رتبه بندی ارگانیک تأثیر بگذارند.
    5-سرعت صفحه مهم است ، همراه با یک تجربه کاربری مثبت و مفید.
    6-از ویژگی های alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند محتوا را بهتر درک کند.

چیزهایی برای جلوگیری:
    1-محتوای نازک ، صفحاتی که عمدتا تبلیغات یا پیوندهای وابسته نشان می دهند ، یا در غیر این صورت بازدید کنندگان به سایتهای دیگر هدایت می شوند ، رتبه خوبی نخواهند داشت.
    2-تاکتیکهای لینک سوءاستفاده که هدف آنها تورم تعداد و ماهیت پیوندهای ورودی مانند خرید لینک ، شرکت در طرح های لینک است ، می توانند منجر به ایندکس کردن شوند.
    3-اطمینان حاصل کنید که ساختارهای URL پاک ، مختصر ، کلیدی کلیدی در کار هستند. پارامترهای پویا می توانند URL های شما را کثیف کرده و باعث ایجاد مشکلات محتوای تکراری شوند.
    4-URL های خود را در صورت امکان توصیف ، کوتاه و کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر حروف خودداری کنید.
    5-پیوندها در Javascript / Flash / Silverlight؛ محتوا را از این موارد نیز دور نگه دارید.
    6-محتوای تکراری و پر کردن کلید واژه در سایت
    7-Cloaking - تمرین نشان دادن خزنده های موتور جستجو محتوای متفاوتی نسبت به بازدید کنندگان.



Guidelines for representing your local business on Google

If the business for which you perform SEO work operates locally, either out of a storefront or drives to customers’ locations to perform service, it qualifies for a Google My Business listing. For local businesses like these, Google has guidelines that govern what you should and shouldn’t do in creating and managing these listings.

Basic principles:
    1-Be sure you’re eligible for inclusion in the Google My Business index; you must have a physical address, even if it’s your home address, and you must serve customers face-to-face, either at your location (like a retail store) or at theirs (like a plumber)
    2-Honestly and accurately represent all aspects of your local business data, including its name, address, phone number, website address, business categories, hours of operation, and other features.

Things to avoid:
    1-Creation of Google My Business listings for entities that aren’t eligible
    2-Misrepresentation of any of your core business information, including “stuffing” your business name with geographic or service keywords, or creating listings for fake addresses
    3-Use of PO boxes or virtual offices instead of authentic street addresses
    4-Abuse of the review portion of the Google My Business listing, via fake positive reviews of your business or fake negative ones of your competitors
    5-Costly, novice mistakes stemming from failure to read the fine details of Google’s guidelines
6-Participating in link schemes


راهنمایی برای نشان دادن مشاغل محلی خود در Google

اصول اساسی:
1-مطمئن باشید که واجد شرایط ورود به فهرست Google My Business هستید؛ شما باید آدرس فیزیکی داشته باشید ، حتی اگر این آدرس منزل شما باشد ، و باید به صورت رو در رو به مشتریان ، یا در مکان شما (مانند یک فروشگاه خرده فروشی) یا در محل آنها (مانند لوله کش) خدمت کنید.
2- صادقانه و دقیق تمام جنبه های داده های کسب و کار محلی شما ، از جمله نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس وب سایت ، دسته بندی مشاغل ، ساعات کار و سایر ویژگی ها را نشان دهید.

چیزهایی برای جلوگیری:
1-ایجاد لیست Google Business برای اشخاصی که واجد شرایط نیستند
2-ارائه غلط هر یک از اطلاعات اصلی کسب و کار شما ، از جمله "پر کردن" نام تجاری خود با کلمات کلیدی جغرافیایی یا خدمات یا ایجاد لیست برای آدرس های جعلی
3-استفاده از صندوق های PO یا دفاتر مجازی به جای آدرس های معتبر خیابانی
4-سوءاستفاده از بخش بازبینی لیست Google My Business ، از طریق بررسی های مثبت جعلی درباره تجارت و یا موارد منفی جعلی رقبای شما
5-اشتباهات گران قیمت ، تازه کار ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق دستورالعمل های Google
6-اشتباهات گران قیمت ، تازه کار ناشی از عدم خواندن جزئیات دقیق شرکت در طرح های پیوند



سئو محلی ، ملی یا بین المللی؟ مشاغل محلی غالباً می خواهند برای کلمات کلیدی با هدف محلی مانند "[خدمات] + [در نزدیکی من]" یا "[خدمات] + [شهر]" رتبه بندی کنند تا بتوانند مشتریان بالقوه را که در جستجوی محصولات یا خدمات در محلی خاص هستند جستجو کنند. که آنها به آنها ارائه می دهند. با این حال ، همه مشاغل محلی فعالیت نمی کنند. بسیاری از وب سایت ها نماینده یک تجارت مبتنی بر مکان نیستند بلکه در عوض مخاطبان را در سطح ملی یا حتی بین المللی هدف قرار می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئوی محلی ، ملی و بین المللی در فصل 4 جستجو کنید



Fulfilling user intent

Common User intent
Fulfilling user intent Instead of violating these guidelines in an attempt to trick search engines into ranking you higher, focus on understanding and fulfilling user intent. When a person searches for something, they have a desired outcome. Whether it’s an answer, concert tickets, or a cat photo, that desired content is their “user intent.”
If a person performs a search for “bands," is their intent to find musical bands, wedding bands, band saws, or something else?
Your job as an SEO is to quickly provide users with the content they desire in the format in which they desire it.

Common user intent types:
Informational: Searching for information. Example: “What is the best type of laptop for photography?”
Navigational: Searching for a specific website. Example: “Apple”
Transactional: Searching to buy something. Example: “good deals on MacBook Pros”
You can get a glimpse of user intent by Googling your desired keyword(s) and evaluating the current SERP. For example, if there's a photo carousel, it’s very likely that people searching for that keyword search for photos. Also evaluate what content your top-ranking competitors are providing that you currently aren’t.

How can you provide 10X the value on your website?
Providing relevant, high-quality content on your website will help you rank higher in search results, and more importantly, it will establish credibility and trust with your online audience.
Before you do any of that, you have to first understand your website’s goals to execute a strategic SEO plan.


براورده کردن نیاز کاربران

به جای نقض این دستورالعمل ها در تلاش برای فریب موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی بالاتر شما ، بر درک و تحقق هدف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به جستجوی چیزی می پردازد ، نتیجه مطلوبی را کسب می کند. این که آیا این یک پاسخ ، بلیط کنسرت یا یک عکس گربه است ، که محتوای مورد نظر "قصد کاربر" آنهاست.
اگر شخصی جستجوی "گروههای موسیقی" را انجام دهد ، آیا قصد آنها پیدا کردن گروههای موسیقی ، گروههای عروسی یا چیز دیگری را دارد؟ کار شما به عنوان یک سئو این است که به سرعت مطالبی را که می خواهید در قالب مورد نظر خود در اختیار کاربران قرار دهید.

نیاز های مشترک کاربران


اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: "بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟"
ناوبری: جستجوی یک وب سایت خاص. مثال: "Apple"
تراکنش: در جستجوی خرید چیزی. مثال: "معاملات خوب در مورد MacBook Pros"

می توانید با Googling کلمات کلیدی (های) مورد نظر خود و ارزیابی SERP فعلی ، نگاهی کوتاه از قصد کاربر داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر یک چرخ فلک عکس وجود دارد ، به احتمال زیاد افرادی که در جستجوی آن کلمه کلیدی هستند ، برای جستجوی عکس ها استفاده می کنند. همچنین ارزیابی کنید که رقبای برتر شما چه محتوایی را ارائه می دهند که شما در حال حاضر نیستید.

چگونه می توانید ده برابر ارزش را در وب سایت خود ارائه دهید؟ ارائه محتوای مناسب و باکیفیت در وب سایت شما به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می کند و مهمتر از آن ، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد به نفس مخاطبان آنلاین شما خواهد شد. قبل از انجام هر یک از این موارد ، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه استراتژیک جستجوگرها درک کنید.



Fulfilling user intent

Know your website/client’s goals

Every website is different, so take the time to really understand a specific site’s business goals. This will not only help you determine which areas of SEO you should focus on, where to track conversions, and how to set benchmarks, but it will also help you create talking points for negotiating SEO projects with clients, bosses, etc. What will your KPIs (Key Performance Indicators) be to measure the return on SEO investment? More simply, what is your barometer to measure the success of your organic search efforts? You'll want to have it documented, even if it's this simple:
For the website ____________, my primary SEO KPI is ____________.

Here are a few common KPIs to get you started:
      +Sales
      +Downloads
      +Email signups
      +Contact form submissions
      +Phone calls
And if your business has a local component, you’ll want to define KPIs for your Google My Business listings, as well. These might include:
      +Clicks-to-call
      +Clicks-to-website
      +Clicks-for-driving-directions
You may have noticed that things like “ranking” and “traffic” weren’t on the KPIs list, and that’s intentional.
“But wait a minute!” You say. “I came here to learn about SEO because I heard it could help me rank and get traffic, and you’re telling me those aren’t important goals?”
Not at all! You’ve heard correctly. SEO can help your website rank higher in search results and consequently drive more traffic to your website, it’s just that ranking and traffic are a means to an end. There’s little use in ranking if no one is clicking through to your site, and there’s little use in increasing your traffic if that traffic isn’t accomplishing a larger business objective.
For example, if you run a lead generation site, would you rather have:
   1,000 monthly visitors and 3 people fill out a contact form? Or...
   300 monthly visitors and 40 people fill out a contact form?
If you’re using SEO to drive traffic to your site for the purpose of conversions, we hope you’d pick the latter! Before embarking on SEO, make sure you’ve laid out your business goals, then use SEO to help you accomplish them — not the other way around.
SEO accomplishes so much more than vanity metrics. When done well, it helps real businesses achieve real goals for their success.

اهداف وب سایت / مشتری خود را بدانید

هر وب سایت متفاوت است ، بنابراین برای درک واقعی اهداف تجاری یک سایت ، وقت بگذارید. این امر نه تنها به شما کمک می کند تا تعیین کنید که در چه بخش هایی از SEO باید تمرکز کنید ، از کجا برای پیگیری تبدیل و نحوه تعیین معیار استفاده کنید ، بلکه به شما در ایجاد نکاتی برای مذاکره درباره پروژه های سئو با مشتریان ، کارفرمایان و غیره نیز کمک می کند. KPI (شاخص های کلیدی عملکرد) برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری سئو است؟ به عبارت ساده تر ، فشارسنج شما برای اندازه گیری موفقیت تلاشهای جستجوی ارگانیک شما چیست؟ شما می خواهید آن را مستند کنید ، حتی اگر این ساده باشد:
برای وب سایت ____________, نقات اصلی شاخص های کلیدی عملکرد سئو ____________.


در اینجا چند شاخص های کلیدی عملکرد مشترک برای شروع کار آورده شده شده:

      + فروش
      + دانلود ها
      + ایمیل 
      + تماس
      + شماره تماس

و اگر تجارت شما یک مؤلفه محلی دارد ، می خواهید KPI ها را نیز برای لیست های Google My Business خود تعریف کنید. اینها شامل موارد زیر است:
      + کلیک برا مکالمه
      + کلیک برای وب سایت
      + کلیک برای مکان
شما ممکن است متوجه شده باشید که مواردی مانند "رتبه بندی" و "ترافیک" در لیست KPI نیستند ، و این عمدی است.

"اما یک دقیقه صبر کن!" شما گفتید. "من برای آموختن در مورد SEO به اینجا آمدم زیرا شنیدم كه می تواند به من در رتبه بندی و ترافیك كمك كند ، و شما به من می گویید این اهداف مهم نیستند؟"
اصلا! شما درست شنیده اید. SEO می تواند به وب سایت شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک کند و به تبع آن ترافیک بیشتری به وب سایت شما هدایت شود ، فقط این است که رتبه بندی و ترافیک وسیله ای برای رسیدن به هدف است. اگر کسی روی سایت شما کلیک نکند ، در رتبه بندی استفاده کمی وجود دارد و اگر این ترافیک به دنبال دستیابی به هدف تجاری بزرگتر نباشد ، استفاده کمی در افزایش ترافیک شما وجود دارد.
به عنوان مثال ، اگر شما یک سایت نسل سرب را اداره می کنید ، ترجیح می دهید:
  *1000 بازدید کننده ماهانه و 3 نفر فرم تماس را پر می کنند؟ یا...
  *300 بازدید کننده ماهانه و 40 نفر فرم تماس را پر می کنند؟
اگر از SEO استفاده می کنید تا به منظور تبدیل به سایت خود ترافیک خود را هدایت کنید ، امیدواریم که مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از اینکه SEO را شروع کنید ، اطمینان حاصل کنید که اهداف شغلی خود را تعیین کرده اید ، سپس از SEO برای دستیابی به آنها استفاده کنید - نه راه دیگر.
تنظیم (و در نهایت رسیدن به) اهداف مناسب از مهمترین کارهایی است که می توانید به عنوان سئو انجام دهید. ما حتی یک جمعه Whiteboard مفید در مورد نحوه تعیین اهداف هوشمند و قابل اندازه گیری برای مشتریان خود داریم!

"این راهنما به شما کمک می کند تا در تلاشهای خود از اطلاعات بیشتر اطلاعات داشته باشید. به جای اینکه حرکات تیر را به همه جای خود پرتاب کنید (و هر بار یکبار خوش شانس باشید) ، تیر بیشتری را در پشت تیرهای کمتر قرار دهید. "

Leave a comment

Search
SEO

SEO stands for “search engine optimization.” It’s the practice of increasing both the quality and quantity of website traffic, as well as exposure to your brand, through non-paid (also known as "organic") search engine results.